Selasa, 05 April 2016

Contoh Pantun Nasehat

Contoh Pantun Nasehat - Nasihat Pantun petunjuk supaya berbudi bahasa kepada semua orang untuk pematuhan dan biasanya ibu bapa memberi nasihat kepada anak-anak mereka lulus puisi ini. Kali ini saya memberi sajak nilai-nilai moral Mengandung terkandung dalam puisi itu. Kadang-kadang orang mengelirukan apa puisi masi nasihat itu.

Penyerahan dengan bijak melalui Contoh Pantun Nasehat puisi banjar bahasa atau dari mana-mana yang penting ia mengandungi nasihat yang bermakna kepada pendengar. Yang membuatkan kita teringat zaman dahulu apabila ibu bapa memberi nasihat yang baik melalui puisi dengan kandungan moral yang membayangkan rentetan kata-kata yang kemas.

Sesetengah orang keliru dengan apa kandungan masi puisi bahawa walaupun kita tidak faham bagaimana puisi itu telah dibuat dan hanya orang-orang yang mengetahui. puisi ibu bapa nasihat kita juga boleh gunakan untuk orang yang paling rapat kepada kami untuk menjadikan kehidupan kita berkongsi orang di sekeliling. Contoh Pantun Nasehat untuk orang mecerramahi tetapi melalui cara yang unik. Anda mesti menjadi lelaki yang sukar memakai puisi di televisyen, kita boleh meletakkan puisi yang akan digunakan apabila mengumpul rakan-rakan di sekeliling kita.

Contoh selengkapnya : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/04/contoh-pantun-nasehat.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar