Senin, 18 April 2016

Contoh Teks Negosiasi

Contoh Teks Negosiasi yang akan dibentangkan dalam contoh ini, mengandungi dialog ringkas yang menunjukkan bagaimana kemajuan rundingan. Walau bagaimanapun, sebelum itu, adakah anda tahu apa yang dimaksudkan dengan perundingan? Rundingan berasal daripada bahasa Inggeris, rundingan. Istilah ini rundingan bermakna. Rundingan juga boleh dianggap sebagai perjanjian konsensus.

Maksudnya penggunaan rundingan lebih kagum atau perniagaan profesional. Walaupun permohonan makna yang betul sepakat mengenai suasana sosio-budaya. Sementara itu, dalam Kamus Besar Bahasa Indonesia, Contoh Teks Negosiasi ditakrifkan sebagai proses tawar-menawar melalui rundingan untuk menerima atau memberi untuk mencapai persetujuan bersama antara pihak-pihak dengan pihak yang lain. Orang yang berunding dipanggil perunding.

Dari segi ini, Contoh Teks Negosiasi hanya boleh berlaku jika terdapat dua atau lebih pihak menjalankan aktiviti sumbang saran untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi bersama-sama. masalah yang sedia ada biasanya tidak boleh diselesaikan sendiri, oleh itu penamat bersama-sama melalui rundingan.

Contoh selengkapnya : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/04/contoh-teks-negosiasi.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar