Senin, 25 April 2016

Contoh Paragraf Argumentasi

Contoh Paragraf Argumentasi - Perenggan hujah adalah satu jenis ayat yang selalu kita temui di dalam kehidupan sehari-hari, seperti dalam esei, editorial atau wacana, teks dan perbincangan lain. Walau bagaimanapun, apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan ayat bertengkar ia? Jangan-jangan kita juga tidak memahami apa yang dimaksudkan oleh perenggan hujah. Jangan risau kerana artikel ini akan membincangkan dengan teliti hujah-hujah perenggan, bermula dari pemahaman kepada contoh-contoh perenggan hujah. Nah, mari kita mulakan perbincangan mengenai perenggan yang berikut hujah ini.

Contoh Paragraf Argumentasi adalah perenggan bahawa idea utama dibangunkan dengan cara yang menggambarkan pendapat, ulasan, perbincangan, atau idea peribadi pengarang. Maksud perenggan ini adalah untuk menyakitkan, atau mempengaruhi pembaca untuk mempunyai pendapat yang sama dengan pendapat penulis.

Dalam usaha untuk matlamat-matlamat ini dapat dicapai, perenggan ini hendaklah disertakan dengan fakta sebenar seperti data, hasil penyelidikan, pakar-pakar teori, Contoh Paragraf Argumentasi, dan lain-lain. Ini dilakukan untuk mengukuhkan pendapat diterangkan dalam ayat di atas, jadi jangan anda fikir ia bukan sahaja tidak masuk akal, dan pembaca akan merasa yakin dan bersetuju dengan pandangan anda.

Baca selengkapnya : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/02/contoh-paragraf-argumentasi.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar